Marketing en PR speerpunten van Nunspeet Uit de Kunst

Foto: Wikimedia

Voor 2017 heeft het gemeentebestuur Nunspeet €105000 beschikbaar gesteld voor de stichting “Nunspeet Uit De kunst”. Hiervan is een deel bedoeld voor de personeelskosten van informatiepunt Nunspeet/VVV. Het bestuur van de stichting wil een andere koers inslaan. Namelijk minder loon voor toeristen de weg wijzen en meer geld naar PR en marketing.

Nunspeet beter op de kaart zetten

Het streven is om Nunspeet meer zichtbaar te maken bij het grote publiek. Onderdeel van de koerswijziging is de aanwezigheid van Nunspeet Uit De Kunst op diverse beurzen in Nederland. Het eerste wapenfeit is het gastheer zijn van de Meimaand Fietsmaand 2017. Tijdens de Fiets- en Wandelbeurs 2017 op 11 en 12 februari in de Jaarbeurs  in Utrecht zullen hier de eerste promotieactiviteiten plaatsvinden.

Uit in Nunspeet

Winterlicht, het succesvolle december-event, krijgt ook in 2017 een vervolg. Alle vier de dorpskernen werkten mooi samen om van de gemeente Nunspeet een interessant winteruitje te maken. Er komt een toeristentrein met onder andere een dichte wagen. Toeristen worden hiermee langs de bezienswaardigheden in de gemeente gereden. Ook zal er een high-end magazine worden gepubliceerd. Hiermee worden bezoekers van de gemeente geïnformeerd over de leuke en mooie plekken en events die de gemeente te bieden heeft.

Veranderingen informatiepunt

Overigens is de nieuwe koerswijziging niet zonder slag of stoot gegaan. Omdat er minder geld beschikbaar gesteld wordt aan het verstrekken van informatie en meer aan marketing van Nunspeet moesten er veranderingen plaats gaan vinden bij het informatiepunt. Doordat medewerkers van het informatiepunt niet mee konden gaan met de nieuwe ontwikkelingen, is er één medewerkster ontslagen. Van een andere medewerkster zijn de werkuren verminderd.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen