Klanten vertellen je een hoop over je dienstverlening

Foto: Pixabay

Weblog Mark van de Bunte: Als gemeente hebben wij inwoners, verenigingen en allerlei andere partijen waar wij diensten aan verlenen.

Verwachtingen onder ondernemers

Zo moet u als inwoner bij de gemeente een vergunning aan vragen voor een evenement bijvoorbeeld. Ook ondernemers hebben te maken met gemeentelijke wet- en regelgeving. En omdat wij graag willen weten in hoeverre wij als gemeente de verwachtingen waarmaken, houden wij een ondernemerspeiling. Zo komen wij te weten hoe ondernemers de gemeente Nunspeet ervaren.

Klanten vertellen

De ondernemerspeiling van de gemeente is hetzelfde als een klantenbeoordeling voor bedrijven. Onze ondernemers vullen namelijk vrijwillig en anoniem een standaardvragenlijst in. En de resultaten bieden inzicht in de tevredenheid van ondernemers over het functioneren van de gemeente. De uitkomsten helpen ons weer bij het verbeteren van de gemeentelijke taken en dienstverlening. Voor de gemeente is het namelijk belangrijk te blijven aansluiten bij de behoeften van de ondernemers.

Digitaal

Er zijn een vijftal onderwerpen waar de ondernemerspeiling naar vraagt. Allereerst gaan de vragen over de (digitale) dienstverlening. Hoe goed voelt een ondernemer zich geholpen? Vervolgens vraagt men naar de lokale regel- en lastendruk, de relatie tussen ondernemers en de gemeente en het economisch beleid. En tot slot willen wij ook nog meten hoe het vestigingsklimaat in onze gemeente is. Want het is belangrijk dat bedrijven zich gehoord en gewenst voelen in de gemeente Nunspeet.

Doe je mee?

De ondernemerspeiling valt een dezer dagen in de bus en wij doen een warme oproep om de vragenlijst in te vullen. De resultaten van de (vorige) uitgevoerde ondernemerspeiling kunt u terugvinden op www.waarstaatjegemeente.nl. U kunt daar de gemeente Nunspeet ook vergelijken met andere gemeenten. En samen met de ervaringen en verbeterpunten kunnen wij werken aan een nog beter ondernemersklimaat, want ook (én juist) een gemeente moet haar klanten goed helpen.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen